Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Söndagsgöra

Publicerad 2015-02-01 15:43:00 i Hälsa och välmående, Vardag,

Såhär ser det ut i köket in the MöllerFrank residence om söndagarna. Jag gillar ju att leva. Men när man kommer hem om dagarna och är tvungen att ställa sig för att koka mat i timtal känns det inte som om man lever särskilt mycket. Alls.
 
My prayers have been answered. Svaret: matlådor. Om jag inte har orken att laga mat så har jag för vana att inte äta överhuvudtaget (fruktansvärt dåligt). Så det här med matlådor främjar verkligen mitt liv och min hälsa. Att bara öppna kylskåpet, ta en låda och värma i micron känns verkligen som min grej. Jag sparar både tid, pengar och tankeverksamhet. Winning! Vi kockar alltså all mat på söndag (för dagarna måndag till fredag). Jag har 5 lunchlådor och 5 middagslådor, medans Niklas har 5 middagslådor (eftersom han har förmånen med serverad lunch på jobbet).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv