Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Kameradjungeln

Publicerad 2015-02-06 10:29:00 i Vardag,

 
Okej. Jag har börjat tröttna lite på min mobilkamera. Det går verkligen inte att ta en skarp bild med den. Jag skyller på telefonens ålder.. Min lilla Samsung S2:a har troget stått vid min sida i snart tre år. Den fyller en bra funktion och har inga större fel, FÖRUTOM kameran. Den duger verkligen inte till något alls. 
 
Strax innan jul så upptäckte jag charmen med appen Readly och i samband med att jag kom över alla världens tidningar om allt från hjärtkirurgi till fotografi, väcktes mitt intresse för.. kameror! Jag är lite (jättemycket) sugen på att skaffa mig en ordentlig (nybörjar)kamera, lära mig och därefter också avancera inom området. Jag har redan lärt mig rätt mycket (tack internet!), men jag har inget att praktisera min kunskap på. Jag och Niklas har pratat ihop oss och vi är överens om att det vore kalas att ha en "riktig" kamera. 
 
Uno problema » » beslutsångesten! Jag har kollat lite efter begagnade kameror, men även nya. Jag har kollat på "vanliga" systemkameror, men även kompakta systemkameror. Spegellösa och traditionella, stora och små, dyra och billiga. Canon, Nikon, Samsung, Sony, Panasonic. Gick vilse i djungeln och kom aldrig ut.
 
Någon som känner sig manad att dela med sig av sina egna erfarenheter? Feel free.
 

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-02-06 11:31:47

En Nikon 3300 eller en Canon 1200D, helt simpla nybörjarkameror som håller länge! Ja har själv en Nikon D3000 och en Canon 1000D och de har vari jättebra! Nikon e köpt 2009 och funkar hu bra som helst ännu. :)

Svar: Tack för tipset! Jag har faktikst kolla på dem båda, och dom verkar vara väldigt bra. Fast då har ja fortfarande svårt att överväg vilken av dom som e värt att satsa på :) Vilken gillar du bäst?
sara91.blogg.se

Postat av: Sanna

Publicerad 2015-02-06 16:11:57

Jag gillar nog min Nikon mest, den är kanske lite lättare och man får jättebra färger i bilderna med helt vanliga inställningar. :)

Svar: Det låter ju jättebra :)
sara91.blogg.se

Postat av: Sandie

Publicerad 2015-02-09 19:24:21

Sony tycker jag är bäst, de reklamerar inte sina kameror mycket men de är för att de inte behöver heller för de är ett så stort o framgångsrikt företag :) jag rekommenderar iaf sony ^^

Svar: De va intressant :) Har faktiskt int titta på deras kameror nästan alls. Va har du för modell? :)
sara91.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv