Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Energi och housewife-poäng

Publicerad 2014-10-30 19:47:00 i Vardag,

 
Jag njuter verkligen av denna höst, måste jag erkänna. Jag brukar annars vara fullkomligt tömd på energi såhär års, och vara allmänt nedstämd över att vintern är påväg. Men i år är det nånting som är annorlunda. Jag stiger gärna upp tidigt om morgonen, tänder några ljus och sneglar på nyhetsmorgon innan jag bestämmer mig för att kicka igång dagen. Sen att jag har bra och jämn energi hela dagen; det känns som en sådan otrolig lyx, när jag annars är van med raka motsatsen i dessa mörka tider. Jag är ganska säker på att det är min inställning som har med saken att göra. Det är oerhört fascinerade hur en liten förändring i tankesättet kan påverka hela ens vardag.
 
Sååå, idag har jag varit hiskeligt produktiv. För en tid sedan utnämnde jag torsdag till städdag. Det har blivit en liten tradition nu att jag städar lägenheten på torsdagar, och idag är alltså inget undantag. Jag har dammsugit, skrubbat och tvättat så det stått härliga till (housewifepoängen bara skramlar in). Till och med golvsilen i duschen fick sig en omgång, och det var sannerligen inte en dag för tidigt. Jag vill inte gå in på vad jag bevittnade när jag öppnade golvsilen, men jag kan ju bara meddela att det inte luktade hallontårta precis. Och inte såg det ut som en heller. Det känns himla trevligt att duscha nu när vattnet faktiskt rinner ner i golvsilen istället för att skapa en liten insjö i badrummet. 
 
Jag har också hunnit laga middag åt le boyfriend i äkta housewife-anda tills karln kom hem från jobbet. Jag fick 10 housewife-poäng av 10 möjliga av Niklas när han kom hem. Så jag bara antar att det är gott betyg. På tal om mat så har jag också spenderat en hel del tid på att googla idag. Jag är lite taggad på att ändra om i kosten lite. Jag har slirat omkring på sjukligt många hälso- och matbloggar idag på jakt efter inspiration. Möjligtvis knåpar jag ihop någon form av kostplan. Aja, den som lever får se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv