Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Tisdag // Pantotensyra

Publicerad 2014-07-22 13:53:00 i Hälsa och välmående,

Halådär. Tisdagen den 22 juli äro här. Vad jag har gjort? Jag har trippat omkring på stan och uträttat diverse ärenden. Nedan ser vi en bild på de viktigaste förnödenheterna jag burit hem idag. Rosenseriens ansiktsrengöring, för att den råkar va den bästa som existerrar och för att den jag har i badrumsskåpet håller på att ta slut. De två små tuberna är prover som kvinnan i kassan la ner i min påse. Det är en handkräm och en aloeverakräm. Gratis är gott. Tre stycken BE KIND-bars. Den översta, den blå, den är fruktansvärt god. Dom andra två kände jag att det var dags att ge en chans.
 
Sen det viktigaste; pantothenic acid. Eller B5-vitamin om man så önskar. Jag har tänkt pröva detta kosttillskott i hopp om att min hy ska bli bättre. Vitamin B5 sägs motverka acne. Nu har jag ju inte acne precis, men finnar. Det hade jag mycket problem med även i tonåren, men blev av med finnarna i samband med att jag började med hormonellt preventivmedel för många år sedan. Nu är det så att jag gett upp allt vad som har med hormonella preventivmedel att göra för sisådär över ett år sedan, och inte helt oväntat var min dåliga hy tillbaka. Nu har jag ju det inte värre än att jag får några röda prickar på kinderna. Men det är helt klart värt ett försök med B5-vitamin, bara utifall att det faktiskt skulle bli bättre. Någon som har testat? Åsikter?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv