Sara Möller

Kontakt: [email protected]

It’s so hard when I have to, and so easy when I want to.

Publicerad 2014-12-30 12:39:00 i Vardag,

Nu är jag på banan igen. Julen var awesome. Ni vet det där.. God mat, ljuvligt sällskap, Kalle Anka (viktigt), fint vinterväder, mysighetslevel 912731. Love it!! Jag hade inte önskat mig en enda klapp och förväntade mig inget heller, men fick ändå massa fint. För att nämna några; en smoothieblender, mega-hi-tech eltandborste och ett flertal presentkort. *rörd*  
 
Nu är det bara nyår kvar innan vi kan återgå till den lugna vardagen. På tal om nyår tänkte jag dela med mig av några av mina nyårslöften. Jag brukar inte ha nyårslöften, men i år tänkte jag faktiskt slå på stort. Det är vansinnigt roligt och inspirerande att ha mål att sträva efter. You should try it sometime! 
 
 
För det första ska jag alltså dansa mera. Nu menar jag alltså inte någon traditionell fylledans på krogen, utan dans som i motion, dans som i glädje. Detta för att dans gör mig väldigt happy. Jag har ju dansat hiphop och streetdance ett antal år i mitt liv. Men nu har jag en funnit en ny dansgenre som jag intresserar mig för. Jag har dock inte hittat någon dansklass här i Vasa som erbjuder denna typ av dans. Men men.. Ni vet vad man brukar säga; det man inte hittar på youtube, finns inte!
 
Sen det här med tacksamhet. Jag har blivit väldigt mån om att varje morgon innan jag stiger upp, och varje kväll innan jag somnar tänka tacksamhetstankar. Det gör mina dagar SÅ mycket bättre och mer glädjefyllda. Att känna tacksamhet är viktigt. Alla har något att vara tacksam för, tro mig.
 
Sist men inte minst. HAND STANDING! Haha, det här är ju en rolig grej. Jag och Niklas diskuterade detta för ett antal veckor sedan, jag var säker att jag nog minsann ska lära mig att stå på händerna, utan stöd alltså. Grejen är den att jag utövat hemmapilates under en lång tid, men har nu börjat uppskatta yoga något otroligt, och vill gärna utvecklats på den punkten. I detta nu så jobbar jag på crow pose. Så att kunna stå på händerna är fullt möjligt innan nyår 15/16.
 
 
Har ni några mål för år 2015?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv