Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Lissabon 2O13

Publicerad 2014-08-26 12:34:40 i Resor & Äventyr,

 
Idag är det precis ett år sedan vi tog vårt pick och pack och flög till Lissabon, jag och my lööve ♥ Det var en välbehövlig semester. Vi bodde på Solplay Hotel de Apartamentos i Linda-a-Velha, en liten bit utanför Lissabon. Hotellet var ett av de finaste jag bott på. Hotellet var ett lägenhetshotell, så vi bodde på drygt 40 kvm med eget kök, ett litet vardagsrum, ett badrum med badkar, ett mojsigt sovrum och en megastor balkong med kvällssol. Poolområdet var precis så fint det ser ut att vara på bilderna, utsikten från vår balkong var magisk (speciellt vid solnedgången) och hotellfrukosten sen. Mestadels låg vi vid poolen och glassade dagarna i ända. Men en dag tog vi faktiskt taxi till Costa de Caparica, en av de längsta stränderna i Portugal. Det var verkligen häftigt att blicka ut över Atlanten. Niklas hade födelsedag under vår semester och vi firade genom att börja morgonen med skumppa och frukt som jag i smyg beställt upp till rummet. Under soltimmarna satt vi i poolbaren och drack drinkar och pratade, heeeela dagen (vilket resulterade i rosa rumpor och russinaktiga fingrar och tår). På kvällen tog vi taxi in till stan för att äta middag och zippa vin på en mysig restaurang. AH, längtar tillbaka.
 
När vår tid i Lissabon var över flög vi till Stockholm, där mötte vi upp lillasyster Elin och hennes karl Robin för att ta del av Popaganda13 och Håkan Hellström. Men mer om det i ett annat inlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv