Sara Möller

Kontakt: [email protected]

I dagsläget

Publicerad 2014-08-06 11:04:00 i Hälsa och välmående, Vardag,

As u all know, så har jag avslutat mina frisörstudier, tagit examen osv.. Frisörbranschen känns verkligen som MIN på alla sätt och vis - FÖRUTOM - att mina händer är fulla av eksem. Tre och ett halvt år av min tid, la jag ner på frisörstudierna. Det är inget jag ångrar, men jag är tvungen att tänka om lite. Såhär ser mina händer ut för närvarande. Jag har spenderat närmare 100 euro på salvor som inte fungerar. De har ingen verkan what so ever. Vissa dagar är eksemen bättre, och vissa dagar sämre. Det beror absolut inte på kemikalierna i en frisörsalong, men det gör det absolut inte bättre heller.. Tyvärr!
 
Jag har dragit upp kontrasten lite på bilderna för att ni lättare ska se. Om någon vet vad detta är, och hur jag kan på bukt på eländet, TELL ME!!!!!! Typiska drag för dessa eksem; först blir det små vattenfyllda blåsor, som kliar när dom spricker. Dagen efter blir det extremt torrt och huden flagnar. Efter ett par dagar ser det ut som det gär här på bilderna. Därefter kan det se kanske OK ut i någon dag, förutom lite rodnad. Sen börjar det om igen.
 
 
 
Såå anyways.. Nog om tråkigheterna. Jag har varit tvungen att tänka om lite. Jag har funderat vad som ligger mig nära om hjärtat. Och har faktiskt hittat en utbildning inom ämnet. Så om allt går enligt planerna kommer jag börja studera om ca en månad. Hur galet? :D Jag vill inte avslöja riktigt ännu vad det är, eftersom jag fortfarande inte fått bekräftat att jag är antagen. Men jag har så höga förväntningar att jag har problem med att sitta still när jag tänker på det. Taggad till max! 

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-08-06 15:43:06

Jag har exakt samma problem me mina händer, ingen vet va de beror på å inga salvor vill riktit hjälpa. Men för mej har de blivi MYKI bättre sen ja börja ät d-vitamin dagligen, så de kanske e värt ett försök om du int redan prova :)

Svar: Men attans också, va mång he e som tycks ha hede sama :o Men dedär me d-vitamin låter ju intressant! Ska absolut pröva :) Tack för tipset!
RASA

Postat av: Heidi-Jessica

Publicerad 2014-08-06 20:03:18

Hur sku e va med att bli ECO frisör? O skippa alla kemikalier?

Svar: Ja, alltså tanken har slagi mej nog :) Har faktiskt vari på studiebesök ti en ekofrissa också, men hur intressant de än må vara så märkt ja nog att de int va riktigt min grej. Jag ser mej liksom int som personen som går å plockar örter å rötter för att sen stå i köke å kok ihop den perfekta nyansen av rödbrud. Sen å andra sidan så sku ja ändå va tvungen å pajl myki i vatten, vilket läkare har rådgivit mej att fösök undvik i allra högsta grad. Menmen, som me allt annat, man ska aldrig säga aldrig :)
RASA

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-08-12 09:20:48

Kanske Enjo tvålen skulle hjälpa till lite... åtm hos oss hjälpte den mot självsprickor mm på sambons händer....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv