Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Sista januari

Publicerad 2013-01-31 21:47:00 i Vardag,

Jag har härmed avklarat hela den första månaden på år 2013. Finemang! Inledde denna torsdag med att stiga upp vid 10. Körde Elin till bussen och sen hem och fixa mig innan det var dags att gå till jobbet. Jobbade till 18:30 och efter det var det bara att börja förbereda sig inför kettlebellpasset.
 
Jag märker alltid att jag är på så mycket bättre humör strax efter att jag tränat. Hur härligt är inte det? Har nu under hela januari följt mitt egna lilla ihopknåpade träningsschema. Det är lättare för mig om jag skriver schema för en tid framåt, har jag märkt, så att jag faktiskt kommer mig för att röra på mig. Annars är det lätt hänt att jag struntar i det. Jag har haft 4 träningdagar (i september-december bara 3) per vecka, tycker det har funkat riktigt bra. Har klämt in både zumba, kettlebell, pilates, promenader och cardio. Tror det är viktigt med variation. I höstas blev det mest promenader och zumba. Det blev lite enformigt.
 
Jag har inte delat med mig så mycket av träningen här på bloggen tidigare, men det är för att folk börjar spekulera och ska lägga sig i. Jag ligger på en väldigt amatörmässig nivå, men behöver ingen som kommer och pekar finger. För att klargöra det här med mina mål så vill jag bara påpeka att jag tränar för att må bra. Varken min psykiska eller fysiska hälsa har varit särskilt god det senaste året. Att röra på mig gör att jag mår snäppet bättre. Så mitt mål är nu att må bra, orka leva och vara lycklig.
 
Och när vi ändå är in på ämnet känner jag mig bara tvungen tillägga att jag är allergisk mot folk som använder sig av uttryck som "banta", "beach 2013" osv.. De som har kommit på dethär måste vara helt från vettet. Varför inte ta hand om sin kropp varje dag, året runt?
 
Smoothie med onewhey proteinpulver, mjölk, blåbär och hallon.
Instagram: rasasara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv