Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Testamente

Publicerad 2010-08-26 22:47:40 i Vardag,

Jag och Elin kör ut från citymarket-parkeringen och jag ropar några fula ord för mig själv (åt folk som kör som gamla kärringar utan glasögon)

Elin: Alltså.. När ska man skriv sitt testamente?
Jag: Öhh?! Nå typ när man e döende, eller när man vill?
Elin: Men typ tänk om man dör knall fall, bara sådär.. Då har man ju inge testamente, åså vet ingen hur man vill att ens begravning ska va.
Jag: Jaa.. Man kan väl skriv e när man vill?
Elin: Jahaa!! *lycklig* Men då ska ja gör de idag!
Jag: ....Fniss fniss

Nu såhär i efterhand undrar jag varför hon tog upp ämnet. Är det verkligen så skrämmande att sitta på med mig när jag kör?



Jag, mami och Elin sitter i vardagsrummet och pratar.


Jag: Haha mamma, Elin ska skriv sitt testamente idag.
Mamma(åt Elin): Vad har du som e värt nått? Hamsterburen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv