Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Step it up a notch

Publicerad 2015-03-31 14:59:00 i Vardag,

Responsen jag fick på det här → inlägget var ju helgalet (in a good way). Jag tackar allra ödmjukast för alla kommentarer, gillningar, delningar osv.. Det känns skönt att kuna "bidra" med något, och om jag ens kunde ge EN person en tankeställare och vilja till förändring så är det en sannerligen stor vinst för mig. 
 
På tal om något helt annat.. Jag gick vilse i kameradjungeln (→inlägg) redan i början av februari. Men jag researchade frenetiskt och hade nästan bestämt mig för Canons instegsmodell eos 1200D. Jag var liksom NÄSTAN säker. Som tur har jag en pojkvän som känner mig bättre än vad jag känner mig själv. Han pekade på att en kompakt systemkamera nog skulle passa mig bättre. Jag skulle tydligen inte orka ta med kameran på mina små äventyr om den är alltför stor och klumpig. Han är en klok man, min Niklas. Det är ju så sjutusans sant. Jag vill ju ha en liten nätt bloggkamera, som ändå ger möjlighet till fantastiska bilder. Gärna en wifi-funktion också.
 
.. Och så var det bara att börja om researchen från början! Jag fastnade snabbt för Samsung nx3000 och var liksom SÅHÄÄÄR nära att köpa den, men så var den givetvis slut (för om modellen finns i vitt så ska det ju givetvis vara vitt till mig). Tur det! För nu har jag hittat en som lär vara snäppet bättre. Samsung nx300 (18mm-55mm).
Enligt alla recensioner jag läst och kollat igenom (ungefär 931083752 st) skulle denna kamera ge bloggen ett väldans lyft. Det vore väl härligt, eller hur? Är det någon som äger en sånhär kamera? Eller känner ni någon som känner någon som har denna kameran? Feel free att dela med er av era erfarenheter.
 
Jag har inte beställt den ännu. Men kanske ikväll, om jag vågar. IIH! 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-03-31 15:06:21

Har en kompis som har den kameran, hon tkr om den, men tycker att objektivet kan vara lite otymplig när hon ska ha med kameran någonstans.

Svar: Va roligt att hon gillar den! Och jo, angående objektivet så har det ju sina för- och nackdelar. Kameran kommer med antingen 18-55mm eller 20-50mm objektiv. Enligt insatta ska 18-55mm vara bättre på det viset att det objektivet har bildstabilisator, vilket inte 20-50mm objektivet har, men det är då å andra sidan mycket mindre till storleken. Väldigt knepigt det här att bestämma sig ;)
sara91.blogg.se

Postat av: TIDSTJUVEN

Publicerad 2015-03-31 15:17:10

Jag tror att den där är riktigt toppen! :) Kompakta systemkameror har verkligen slagit igenom de senaste åren, just eftersom de är så mycket mera praktiska att ha med sig i väskan i jämförelse med en klumpig systemkamera (även om jag inte upplever att vanliga systemkameror är klumpiga att ha med sig de heller, när man vant sig).

Jag skulle också rekommendera Sony A5100 eftersom jag sett väldigt många bloggare som varit nöjda över den. :)

Svar: Ja verkligen, är man van är det säkert inga problem :D Jag däremot har endast burit omkring på en vanlig kompaktkamera och en smarttelefon, hehe.. Det skulle bli en stor omställning där för mig del, men absolut inte omöjligt. :)
Roligt att du nämnde just A5100, jag har nämligen studerat även den väääldigt noga. Den verkar riktigt bra den med, men många återförsäljare säljer enbart kamerahuset, utan objektiv. Så där känns mer priset som en avgörande faktor. Men det är ju SÅ svårt att faktiskt ta ett beslut. Man vill ju inte ångra sig :)
sara91.blogg.se

Postat av: Maria Frände

Publicerad 2015-03-31 15:39:46

Har du kollat Scandinavian Photo förresten? Där finns Samsungen i lager i vitt: http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/1005289118/samsung/nx300-ja-nx-18-55-3-5-5-6-ois-valkoinen-lisaevaruste-kitti-aknx01

Och Sonyn finns också med motsvarande objektiv: http://www.scandinavianphoto.fi/tuote/1007535705/sony/a5100-musta-ja-e-18-55-3-5-5-6

Svar: Tusen tack, det ska kollas upp! Känner på mig att kvällen nog kommer innebära beslutsångest deluxe.. :')
sara91.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv