Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Svar på kommentar

Publicerad 2010-12-31 00:12:28 i Frågor&Svar,

Anonym om På stan med Jessica:
skall du bo hemma när du börjar studera eller flyttar du in ti stan? :)


SVAR: Längesen du kommenterade, det är bara jag som är väldigt trög att svara (a) Men till svaret. Eftersom jag kommer studera i Brändö skulle det verkligen underlätta att bo lite närmare än Replot. En 22 km lång skolväg är icke roligt. Dessutom vore det ju roligt att komma hemifrån någongång snart, känner att jag börjar bli så pass gammal. Och majoriteten av kompisarna bor ju numera i stan. Men iom att jag är under 20 och börjar en utbildning på andra stadiet så påverkar mina föräldrars inkomster studiestödspenningen. Och den är minsann inte hög, jag kommer att få exakt noll euro i studiestöd. (Tack kela, love u too..) Det innebär att jag enbart skulle få bostadbidrag, vilket inte räcker någonstans. Det i sin tur leder till att jag skulle måste ha ett jobb med en månadsinkomst på minst 500€ för att överhuvudtaget kunna leva på egen hand. Och att hinna jobba så mycket kan ju bli svårt eftersom jag går i skola. Jag vill givetvis ha ett jobb vid sidan om skolan oavsett vad, men jag vet inte hur mycket jag kommer hinna jobba. Jag tycker skolan kommer i första hand!

Antingen får jag ta och bli miljonär, bo hemma tills jag är 20 eller försöka lösa det på annat vis. Jag har iallafall planer på att (så fort jag lärt mig något) börja klippa folk för en billig peng och på så vis tjäna lite pengar. Får se vad det blir till! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv