Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Något jag saknat.

Publicerad 2014-06-30 19:22:00 i Vardag,

Ja, jag tänkte lägga fart på bloggen igen. Ni som är aktiva bloggare vet ju det här med att komponera ihop ett blogginlägg. Jag gör det alltid. Alltid. Varje dag tänker jag mitt liv i blogginlägg; vad jag skall skriva, och hur, samt eventuella bilder. Skilladen är den bara att jag haft hundratals inlägg som aldrig blivit publicerade, inte ens skrivna, under hela vintern och våren. Jag har helt enkelt fått prioritera bort skrivandet trots att det är något jag brinner enormt för. Det är ju synd, för nu känns det som att det fattas en del av mitt liv. En rätt viktig del. 
 
Jag blev sjukskriven i november och var hem i tre månader. I februari drog jag igång igen och började min praktik på Salon Feminette i stan. Fyrahundrafyrtiofyra timmar spenderade jag med min handledare, Elisabeth, på salongen. Förutom att jag utvecklat mina kunskaper inom klippningar, färgningar, kundbetjäning osv så har jag även lärt mig mycket om mig själv och mitt eget tänk. Det har varit givande! Trots att vintern var förjävla lång och tråkig, och lång, och lång så fick jag lära mig att med mycket fina människor i sin omgivning och lite rätt tänk så kan man bemästra både trötthet, sjukdom, praktik, skola, jobb och lärdomsprovsskrivande. Samtidigt! Och dessutom få en frisörexamen, högsta betyg i lärdomsprovet och nästan lika höga betyg i samtliga yrkesprov för alla examensdelar. WINNING! 
 
Ja, nöjd äro mycket nöjd med min insats. När man ger sig fan på att det ska gå, så gör det oftast det också. Nu när skolan är över har jag avklarat ett till mål i mitt liv. Nu börjar något nytt. Jag vet bara inte vad ännu, men tanken är iallafall att hålla bloggen i liv medans jag fortsätter med den resterande delen av mitt liv. Välkomna tillbaka! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv