Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Inledningen av 2015.. Och ekologiska alternativ!

Publicerad 2015-01-23 15:06:00 i Vardag,

*Fotar*. "Oh, det här ska jag blogga om", "oh, det var smart, det måste jag skriva i min blogg". Ungefär såhär går mina tankar. Varje dag. Men det blir liksom inte av. Inte på grund av tidbrist, men för att jag har massa annat roligt jag gör. Bl.a. har jag börjat ett nytt fräscht träningsprogram. Jag som tidigare nästan enbart kört pilates och yoga och någon promenad nu som då kände att det var dags för lite action. Och så fick det bli! Ett par veckor har seglat förbi. Det går jättebra och jag är himla pepp.
 
Jag jobbar i ungefär samma takt som tidigare, men uppelever att jag har vansinnigt mycket (mera) tid. Jag tror att jag spenderar min tid bättre än jag gjort innan. Jag vet inte var förändringen ligger, men det känns asbra iallafall. Så gott som varje kväll när jag lägger mig så har jag en amazing känsla likt att I've climbed Kilimanjaro like a bad ass. Typ så. 
 
När jag ändå snackar något som är amazing så kan ni ju ta och spana in mina händer. Såhär ser dom ut idag! ↓ Jag vet inte om ni minns DETHÄR och DETHÄR inlägget där jag visade bilder på mina eksem. Jag fick utslagen när jag började jobba på silja galaxy sommaren 2013, dom blev bara värre och värre (speciellt under frisörpraktien) för att sen, 1½ år senare försvinna. Hur fantastiskt? Jag använder inte ens MSM-spayen på händerna längre. Givetvis syns spår på vissa ställen, huden är lite skrovligare och i vänster hand skymtar man en liten liten fläck av torr hy, därav pilen på bilden. Fem av mina tio naglar är förstöra pga att nagelbanden försvunnit, och jag vet inte om de någonsin kommer återgå till det normala, men det känns totalt oviktigt just nu. 
 
Jag kliar mig i huvudet och försöker mitt yttersta för att komma på vad som kan ha att göra med det plötsliga tillfrisknandet. Helt ärligt vet jag inte. Men det gick så långt att jag trodde att jag var allergisk mot min telefon, haha. Men jag har tänkt mycket på det här med hälsan överlag. Jag ska ju leva i min kropp resten av mitt liv (no shit?), och har därför gjort några val som förhoppningsvis bidrar till en mer hållbar livvsstil och kanske är en bidragande orsak till mina numera friska händer. Först och främst har jag försökt att sluta stressa, mina studier har verkligen varit till stor hjälp. Sen det här med ekologiskt.. Jag använder mig av ekologisk ansiktsvård, det har jag gjort i snart två år, och tycker det är fruktansvärt viktigt. Kosta vad det kosta vill, men jag använder mig av Rosenseriens produkter och äro galet nöjd. Kokosolja är också en stor favorit! Jag har på senaste tiden också försökt välja ekologiska alternativ när det kommer till annat. T.ex. min deodorant (använder Urtekram*), vårt allrengöringsmedel (Lilly's ecoclean**) , våra tvättmedel (Isabella Smith; MaisonBelle***) samt ekologisk mjölk, eller ingen mjölk alls. Och jag ska definitivt bli bättre på att välja ekologisk mat.
 
* Finns att köpas på bl.a. Citymarket, Ekosoppi och Prisma.
** Finns att köpas på Ekosoppi.
*** Finns att köpas på Prisma.
 
Ta en titt på filmklippet nedan! Det är inte bara budskapet jag gillar, klippet är helt fantastiskt komponerat.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv