Sara Möller

Kontakt: [email protected]

En såndär lista..

Publicerad 2015-02-08 00:31:02 i Vardag,

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Hm, så svårt.. Jag och Niklas har börjat kolla Suits för två veckor sen, så jag har helt automatiskt börjat leva i tron att jag jobbar som toppadvokat på ett framgångsrikt företag och har ett fancy kontor i centrala i New York. Haha. Netflix förstör liv.... 

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
Delfinskötare, frisör, president och kassatant. Turns out att 50% av barndomsdrömmarna är uppfyllda. Winning! Men nu siktar jag ännu lite högre.

3. Vilken är din favoritdoft?
Med risk för att låta lite puttenuttig nu meeen.. Jag måste vara ärlig. När Niklas inte har parfym eller deodorant på sig. Hans alldeles egna doft, det slår det mesta med hästlängder! (OBS! OBS! Försöker inte samla flickvänspoäng. OBS! OBS!)

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Vilken fråga. Nånstans där det är varmt, brevid massa andra schyssta stenbumlingar.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
I would go wild and crazy.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Haha allt..? Men bara för att nämna något såå, toabesöken skulle ju vara så himla omständigt.

7. Vilket är ditt favoritverktyg?
Om min hårfön räknas som ett verktyg väljer jag den. Den fyller en otorligt viktig funktion i min vardag.

8. Vad gör du om tio år?
Jag bor i ett trivsamt hem med Niklas och jag har tagit stora kliv i min karriär. Högst troligen är jag egenföretagare. Barn är också önskvärt inom de närmsta tio åren. 

9. Vilken är din bästa danslåt?
Har ingen direkt favorit. Jag dansar till det mesta som är på minsta snudd till catchy. 

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Allt. Kläder. Lakan. Gardiner. U name it! Jag tycker det är himla sköj att sy. Förut sydde jag faktiskt några klänningar och sånt till mig själv, som jag FAKTISKT använde. En gardin har också blivit sydd på beställning av Noa, tyget till den andra gardinen ligger och väntar på mig fortfarande. Jag har en del att jobba på, om man säger så.

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
Jag skulle helt säkert få panik och bli tokig. Sen när jag lugnat mig och är tillbaka till mina sinnes fulla bruk skulle jag börja planera hur stor procent som går till välgörenhet och nära och kära, samt hur jag skulle placera de resterande pengarna.

12. Vad tycker du om ordet hen?
Jag tycker inte så mycket. Använder det sällan. Sen kan jag tycka att själva hen-DEBATTEN gått lite överstyr. Men det är ju bara one mans opinion..

13. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
Jag har många av mina favoriter. Men om det ska vara något simpelt så måste det vara min alldeles egenkomponerade powerjuice. Jag brukar dricka den på jobbet när jag inte hinner äta. Den håller mig energifylld många timmar. Jag gör den i en flaska (0,6l) tillhörande en smoothieblender jag fick av le boyfriend. Jag tar en apelsin, saften från en citron, en lime, en näve hallon, ca en deciliter kokosvatten, en tesked MSM-pulver och till sist fyller jag med vanligt vatten tills flaskan är full, sen mixar jag allt. Väldigt bra recept! (Överkurs; om det är för surt brukar jag addera en aning stevia.)

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?
Jag är tvungen att erkänna att jag inte är allt för insatt i köttindustrin och hela faderullan. Jag är medveten om att allt inte går riktigt rätt till alla gånger. Men jag äter kött, och ser det som en naturlig del av min kost. Dock kunde jag vara bättre på att välja ekologiska alternativ. Det jag tycker är viktigt att förstå är att alla får göra sina egna val, ingen ska peka finger för att någon väljer att äta kött eller väljer att vara vegetarian.

15. Är du beroende av något?
Läppcerat, vatten, sömn, närhet, kärlek, pengar, solsken, skratt. Bara för att nämna några exempel ;)

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Jag har några föråldrade playlists på Spotify som jag får galen nostalgi av. → Här ← har vi en playlist från sommaren 2009, det var tider det! 

17. Vad gör dig riktigt förbannad?
Orättvisan här i världen, då tänder det till ordentligt i mitt huvud.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?
Jaaaa, kokosolja! Det kan man använda till precis allt. 

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Enda reklamen som jag står ut med när reklampauserna rullar på tv är ICA-reklamsnuttarna. De är klockrena! 

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Personlighetsmässigt: har svårt att uttala mig, men det tror jag nog. Lite envis sådär! 

Utseendemässigt: man kan väl se likheterna, i guess. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv