Sara Möller

Kontakt: [email protected]

"Ny" hårfärg

Publicerad 2012-09-03 17:32:16 i Frisörrelaterat,

Idag hade vi "färga-håret-på-varann"-dag i skolan. Jag fick för mig att jag ville bli lite mörkare, så en blond ombre-variant fick det bli. Fake utväxt, tjohej! Vi använde luocolor i mitt hår, och det blev en jädra massa blandningar. Efter första omgången färg så var "mellanfärgen" LILA. Ja, lila blev mitt hår. Så för att neutralisera det så var vi tvungen att lägga en annan guldig blandning ovanpå. Det blev nog riktigt bra tillslut. Bilderna ger verkligen inte färgen någon rättvisa. Men ni ser principen iallfall.. Mörkast i botten (ljushetsläge ~7-8), lite ljusare i längderna (ljushetsläge ~8-9) och så min ursprungliga färg i topparna.
 
Sorligt nog hålls ingen färg kvar i mitt hår. Så efter ungefär en vecka lär nog ask-pigmenten vara försvunna. Och efter ytterligare ett par veckor är jag tillbaka till min usprungsfärg.That's just the way it is!
 
P.S. Ignorera mina (inte så) vackra ansiktsuttryck. Tack och förlåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv