Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Hälsostegen

Publicerad 2012-09-25 23:43:00 i Vardag,

Detta kom på posten idag. Jag anmälde mig till Folkhälsans motionskampanj som startar 1.10. Detta fungerar som så att man under en tid på 30 dagar (dvs hela oktober) blir utmanad att gå minst 300 000 steg, alltså 10 000 per dag. Man registrerar antalet steg på deras hemsida, dag för dag. Det här är ju lite utav en kul grej tycker jag. Dels för att jag fått(!) en riktigt ordentlig stegräknare, och dels för att motivationen hålls högre än vanligt. Jag är nämligen rätt bra på att hitta på ursäkter för att slippa gå ut i höstkylan, regn och rusk såhär års trots att jag tycker promenader/powerwalks är bland det bästa i motionssammanhang.
 
Jag kom igång riktigt bra med träningen i sommras. Allt löpte på som smort tills jag för ungefär en månad sedan fick världens förkylning som inte vill ge med sig, så där rök all konditionsträning. Jag är fortfarande sjuk och min kropp är riktigt utmattad, och tycks inte bli bättre heller. Jag ser denna kampanj som en mjukstart, för att få igång kroppen och förhoppningsvis bli frisk och kunna uppta konditionsträningen på allvar igen. För motivationen är fortfarande där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv