Sara Möller

Kontakt: [email protected]

This pain is kicking my ass

Publicerad 2012-07-31 00:36:41 i Vardag,

Jaha, hur många vuxenpoäng får man för varje utdragen visdomstand? Det måste vara förbannat många med tanke på det lidande man utsätter sig för. Idag har jag med andra ord nog kammat hem ett par poäng. Fick två tänder bortopererade.
 
Imorse låg jag där i någon tandläkarstol på våning sju vid sjukhuset i ett rum med tre läkare/sjuksköterskor/whatever. Över hela överkroppen hade jag ett plasttäcke med endast en öppning för mun och näsa. Härligt liksom! Såg bara skuggor som rörde sig runt mig. Ibland kunde jag faktiskt skymta ett par jätteverktyg som liknade nånting som kan tänkas användas vi tortyr. Jag var så nervös så jag faktiskt blev påmind om att komma ihåg att andas ett antal gånger under de 45 minuterna jag låg där. Hur svarar man på frågan "mår du bra, är allting ok?" när man ligger där och livet känns som värst. "Jamen verkligen, never been better.."
 
Jag var ändå rätt nöjd när jag gick ut från sjukhuset looking like a hamster med två stora kompresser i vardera sida av munnen. Jag kunde inte tala, le eller fösöka se normal ut utan att dregla. Men jag var/är glad att ha dedär jävla tänderna uttdragna. Just nu känns det dock inte särskilt tillfredsställande överhuvudtaget. Jag har sovit i princip hela dagen,för att slippa känna smärtan. Jag lever på milkshakes, juice, panadol och voltaren.. Och faktiskt lite ost när jag förmår mig öppna munnen mer än en centimeter. Jag får inte borsta tänderna som normalt folk och jag blir tvungen att leva på "mjuk" föda de närmaste dagarna. Men det är väl värt det i slutändan.. hoppas jag ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv