Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Härmed förklarar jag krig!

Publicerad 2012-02-27 21:59:58 i Vardag,

Dagens saldo:
  • Jobb 6,25 timmar.
  • Ett akut tandläkarbesök
  • Storshopping på apoteket med direktiv från tandläkaren; två antibiotikakurer, mjölksyretabletter (pga av antibiotikan), sjuhelvetes massa burana och munhålelösning (aka Corsodyl)
  • Outhärdig tandvärk
  • Hunger

 

Det jag fann lite knepigt är att antibiotikan så måste man ta på tom mage. Det vill säga, jag får inte äta på två timmar innan jag tar tabletterna, och ej heller en timme efter. Och tabletterna ska tas tre gånger dagligen. Morgon, middag, kväll.. Och två timmar efter att jag tagit antibiotikan skall jag ta mjölksyretabletterna, för dom får man inte ta samtidigt. Nånstans däremellan allt detta tar jag också burana, ifall tandvärken infinner sig. Fattar ni hur detta rubbar allt? Jag har nämligen inte några regelbundna mattider, knappt regelbundna arbetstider. Och JAG (virrpannan själv) skall komma ihåg att ta 8 tabletter (exkl. burana) dagligen. Sounds like a heltidsjobb to me...

 

Men jävlar anamma om inte visdomstanden kapitulerar nu..

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv