Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Svar på kommentar!

Publicerad 2012-02-13 18:26:40 i Frågor&Svar,

Lina om Torsdagen:
Hejsan! Jag undrar om du som studerar till frisör råkar veta om det börjar någon frisörvuxenutbildning i höst? Jag blir student nu i vår och skulle så gärna vilja söka dit :)


SVAR: Hej Lina! Vi i vår klass har även varit mycket nyfikna på detta, ifall det kommer börja en ny vuxgrupp. Men jag vet faktiskt inte! Men jag kan iallafall försöka ta reda på ;) Fast om du inte har ett jobb, och helhjärtat skulle kunna ägna din tid åt studierna skulle jag nästan rekommendera ungdomsutbildningen lika mycket. Utbildningarna är lika långa, men du är oftare i skolan om du går ungdoms :) Jag gillar min utbildning så väldigt mycket att jag gärna skulle ägna mer tid än två dagar i veckan åt mina studier. Jag har för mig att dom brukar ge studieplats åt två studenter i ungdomsgrupperna, vilket ger dig en god chans att bli antagen.

Det är bara att fråga om du undrar något mer, och så får jag önska dig lycka till i studentskrivningarna :)

Utan tvekan det bästa mailet som nått min inkorg!

Kommentarer

Postat av: Madicken

Publicerad 2012-02-13 18:41:08

Jag har ju en utbildning från tidigare och går nu på ungdomslinjen till frissa, första och andra året hade jag endast 2-3 dagar skola/vecka för att de andra hade gemensamma ämnen resten av veckan som jag var befriad från.. Det här sista året har jag haft skola 5 dagar i veckan 3 första perioderna, men nu sista perioden har jag haft 1 dag skola i veckan och nu praktik 2 perioder :).. fast de varierar ju säkert!

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-02-21 16:52:57

Jag är också intresserad av det här me vuxenfrissa utbildningen. Jag skicka ti studiehandledaren på YA och fråga när någon ny klass skulle startas. Men tyvärr hade de int någå planer på de just nu.. :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv