Sara Möller

Kontakt: [email protected]

25 slumpmässiga fakta om dig själv, vad som helst.

Publicerad 2011-10-08 12:27:20 i Sarainfo,

Jag hittade en sånhär rolig lista-grej som jag skrivit när jag blev utmanad på facebook när jag var sjutton år. Det börjar ju vara ett tag sedan!


1. Jag e hopplös på krukväxter, jag har t.o.m. döda en kaktus (De e ja fortfarande, därför äger jag inga krukväxter)
2. Jag har never ever smaka på ketshup, och kommer nog aldrig att göra de heller (Det har jag inte fortfarande, och vid närmare eftertanke så tror jag att de stavas ketchup, men vad vet jag?
3. Jag e hopplöst besatt av skor, gärna höööööga (I'm still! Och nu gärna kilklackar också, i alla dess former)
4. Jag har en förkärlek till fina armband (Stämmer också ännu, men jag har även en ganska stadig hang up på ringar nu också)
5. Jag ryser i hela kroppen när jag blir kysst i nacken / på halsen (Vem gör INTE det? .. Av välbehag alltså!!!)
6. Jag är väldigt lättskrämd (No shit liksom! Tappade ägg i golvet när det kom in en kund i köket på jobbet! Sen kan man ju fråga sig vad han hade för ärende till köket.. Men det är en annan femma!)
7. Jag är extreeeeemt kittlig (Det är ju inte direkt någon hemlighet längre)
8. Jag kan svänga på tungan (Höhö, bästa partytricket)
9. Jag tycker om ordning och reda (Ooojo, men kollar man in klädhögen här på golvet kanske man skapar sig en annan uppfattning)
10. Jag hävdar att dans är frihet (Dans ÄR frihet. Tyvärr har det blivit lite för lite av det på den senaste tiden.. Har inte hunnit anmäla mig till någon grupp)
11. Det faktum att jag snart tittat igenom alla säsonger av satc, gör mej ledsen. Påriktigt! (Det faktum att Desperate Housewives någongång kommer ta slut gör mig ännu lessnare)
12. Vi har ett komplicerat förhållande, spindlar och jag, allvarlig fobi. (Yes, och det har blivit värre med åren.. Inget att vara stolt över direkt)
13. Jag är beroende av att ha människor runtom mej (Detta har väl också blivit värre med åren. Jag är sämst på att vara ensam)
14. Jag har storlek 36 på skorna. (Ja, det kan ju tyckas smått.. Men nu har mina fötter krympt en aning och storlek 35 brukar passa mina fötter ibland. Jävar anamma!)
15. Jag har aldrig haft något annan hårfärg än blond. (Nepp, 20 years and still counting! Trivs man så trivs man)
16. Förut var jag besatt av Backstreet boys, mest för att Nick Carter var SÅ snygg (För att undvika missförstånd så vill jag bara påpeka att jag inte var så gammal och helt enkelt inte visste bättre..)
17. Jag är beroende av andras bloggar. (Tjao.. Jag följer flera tiotals bloggar, det börjar väl närma sig 90 st)
18. Jag tror att Sigur Rós - Hoppipolla är den enda låten som fått mej gråta, under hela mitt 17-åriga liv (Nu är jag 20, och den får mig fortfarande att gråta. Men härom dagen kom jag på mig själv med att släppa tårar till Christina Perri - Jar of Hearts)
19. Jag jobbar som danslärare (Detta är numera historia, och jag saknar det så jäääävla mycket)
20. .. och erkänner nu att jag har jobbat som flyghavreplockare i 4 dagar av mitt liv! Förnedrande. (Inga kommentarer)
21. Jag är nästan alltid förkyld, mer eller mindre (Jag började dricka ett nytt kosttillskott som faktiskt hjälpte lite, men nu har jag varit förkyld sen augusti och det verkar inte riktigt vilja ge med sig.. Hmm!)
22. Jag har lätt för att gråta (Det har jag fortfarande, men inte fullt lika brutalt som när jag var 17.. Det var nog mina p-piller som spökade, i guess.. Lyckligtvis är de bortbytta nu)
23. Jag ställer oftast för höga krav på mej själv (.. Och det är ett problem jag har!)
24. Jag kan inte vissla (Kan fortfarande inte göra det, och har inga som helst planer på att lära mig heller)
25. Jag tycker om post-it-lappar (Still do.. Ni skulle sett hur vårt hus såg ut när jag läste till studentskrivningarna. Det var post-it-lappar ÖVERALLT)

Sen kan vi ju tillägga några nya, bara för att göra det hela roligare..

26. Jag sjunger ALLTID med till musiken när jag sitter ensam och kör bil (Men aldrig någonsin om jag skulle ha passagerare :D)
27. Jag blev ofta limbomästare på alla lågstadiediscon (Men jag tror tyvärr att jag inte är fullt så vig längre!)
28. Ska jag ut på krog (eller annars bara på festligheter) och sitter hemma vid sminkbordet och fixar mig så är jag alltid naken, ALLTID! (Och jag har ingen aning om varför, men det känns som en bra start på en bra kväll.)
29. Alltid när jag har morgonskift, eller skall till skolan så sover jag med strumpor på.. (Vilket är ganska weird eftersom jag annars aldrig använder strumpor.)
30. När jag kliar mig på revbenen så kittlas det i armbågarna. Och när jag kliar mig på min vänstra kind så kittlas det i min vänstra axel. (Just like that!)
31. Jag brukar ganska ofta sitta när jag duschar




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv