Sara Möller

Kontakt: [email protected]

Pappa, jag hade rätt! ^^

Publicerad 2009-05-29 23:44:23 i Vardag,

Bevis 1.
" I klart vatten har 40 % av UV-strålning trängt ner till halv meters djup, d.v.s. man kan bli brunbränd också då man simmar. "

Bevis 2
" En allmänt utbredd missuppfattning är att havet reflekterar UV-strålningen och att det därför är lätt att bli bränd på sjön. Sanningen är att en vattenyta är en dålig reflektor vanligen reflekteras midre än 10% av den nedåtriktade UV-strålningen. Däremot tränger strålningen ned i vattnet och ca 50% finns kvar 1/2 m ner. Detta faktum gör att man kan råka bränna sig vid bad då man pga. vattnets avkylande inverkan förleds att tro att man är skyddad under vattenytan.  "

Hej pappa, jag vet att du läser :) ... Och jag hade rätt IGEN.

Kanske jag blir student trots allt, eller vad säger du? : )

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-05-29 23:51:07

Kika gärna in på min blogg och svara på dagens fråga =)

Postat av: Mamma...

Publicerad 2009-05-30 06:37:40

Haha...tär fick an så an bleikna...;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara heter jag. Jag är 23 år och bosatt i Vasa, Finland. Jag studerar mental träning. Hälsa och välmående är ett stort intresse för mig, och jag vill gärna inspirera andra. I min blogg får ni ta del av inlägg om lite allt möjligt. Här skriver jag vad jag vill!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv